Verslag jeugdviswedstrijd Goudswaard

zaterdag 13 mei

Op zaterdag 13 mei heeft Dorpsvereniging ´De Coorndijk´ uit Goudswaard voor het eerst een viswedstrijd voor jeugd t/m 12 jaar georganiseerd. Vooraf is dit afgestemd met HSV Hoeksche Waard en is toestemming gekregen. Uiteindelijk hebben 13 deelnemers (leeftijd 4-12) zich opgegeven.

De enthousiaste kinderen (met ouders) verzamelden zich rond 10.00 uur langs de singel van de Karnmolen. Het was prachtig weer en de zon scheen uitbundig. Na aanmelden werden kort de spelregels uitgelegd, doosjes met maden uitgedeeld en plekken toegewezen. Tevens stonden de bekers voor de nummers 1 t/m 3 opgesteld en die kregen voldoende aandacht. Om 10.30 uur werd het startschot voor 1 uur vissen gegeven. Dit lijkt kort maar bleek voor de jongste deelnemers lang genoeg.

Veel werd er helaas niet gevangen maar het plezier was er niet minder om. Met name het weer werkte mee en de sfeer was goed! Al die kinderen met ouders langs de waterlijn is een prachtig beeld. Totaal zijn er 9 vissen gevangen en de winnaar Joshua had opgeteld 78 cm, nummer 2 Salamo 19 cm en nummer 3 Hananja 16 cm.

De prijsuitreiking vond plaats op het pleintje van de supermarkt waar alle kinderen (en ouders) werden getrakteerd op wat lekkers. Al met al een hele leuke ochtend die zeker voor herhaling vatbaar is.

Wouter Spruijt

Dorpsvereniging ´De Coorndijk (wilt u meer informatie lezen over de dorpsvereniging? Dorpsvereniging Coorndijk)